0

סל ריק

חדשות

המדריך להתמודדות עם אקנה

איך לטפל באקנה

אקנה היא בעיית עור שמיוחסת לגיל ההתבגרות אך למרבה הצער מחקרים הוכיחו שרבים סובלים מאקנה גם בגילאים המאוחרים. בני נוער ומבוגרים סובלים מסוגי אקנה שונים. בעוד שהגורמים לאקנה של בני נוער הם הורמונליים וגנטיים, כמו גם הפרשה שומנית מוגברת שהיא חלק מתהליך ההתבגרות, אקנה של מבוגרים נגרמת למעשה משינויים הורמונליים ונוטה להיות עמוקה וכואבת יותר, ולחלוף אחרי פרקי זמן ארוכים יותר.

המדריך להתמודדות עם אקנה. המדריך להתמודדות עם אקנה.

 

ישנם סוגי אקנה נוספים כמו "אקנה של ספורט" (הופעת פצעונים המופיעים עקב חיכוך כובע וכיו"ב), אקנה ינקות (פצעונים המופיעים על פני תינוקות יונקים כתוצאה מחשיפה הורמונלית דרך חלב אם), אקנה "הריון" – הופעת פצעונים בפניה או בגופה של האם לעתיד. אקנה על רקע .תעסוקתי (עבודה במטבחים או בתחנות דלק)

אקנה למעשה נגרמת כתוצאה מאחת מהסיבות:

  1. חיידקי Propionibacterium acnes שמתרבים בבלוטות החלב (השומן). חיידקים אלה מפרישים חומרים המגרים את זקיק השערה והתוצאה על פני השטח - אקנה.
  2. מספר רב של תאים המנסים לעשות את דרכם לפני השטח, חוסמים את הנקבוביות ויוצרים סביבה מושלמת לחיידקים.
  3. בלוטות החֵלֶב (סבום) שלנו האחראיות על ייצור הפרשה שומנית (שבין היתר מגנה על העור) נכנסות למצב של ייצור מוגבר או סמיכות גבוהה, נסתמות נקבוביות העור ומופיעים תסמיני אקנה.

סוגי נגעים עיקריים של אקנה וולגריס (הכינוי המדעי לסוג האקנה הקלאסי והנפוץ ביותר):

קומדונים ("ראשים" שחורים או לבנים)- בפנים, בגב ובחזה למעשה אלה הם זקיקי שערה שנחסמו על ידי תאי עור מתים ועודפי סבום. 

פפולות - מצב מתקדם יותר של קומדון, שנכנס למצב דלקתי ונראה כמו גבעה קטנה ואדומה על גבי העור. לרוב מלווה בכאב.

פוסטולות - "החצ'קון" המוכר והידוע שנראה כמו ראש לבן מלא מוגלה ומסביבו הילה נפוחה ואדמומית.

דרכי התמודדות עם אקנה:

ניקוי: נתחיל מזה שחיטוט בפצעון או פיצוץ שלו בעצמנו זה כנראה הדבר הגרוע ביותר שנוכל לעשות כי זה עלול להחמיר את המצב ולגרום לטראומה בעור ולצלוקות. רחיצת פנים עם סבון מותאם אנטי בקטריאלי, חשובה להיגיינת העור ולנטרול שומן עודף, אך שטיפת פנים בתכיפות גבוהה (יותר מפעמיים ביום) עלולה לייבש את העור ולגרום לגירויים, להפרשת סבום (שומן עורי) מוגברת ולהחמרת האקנה. פפטיד שנמצא יעיל ביותר בטיפול בתסמיני עור שומני ואקנה הוא Marine C Thiopeptide –אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי המעכב התפשטות חיידקים והיווצרות דלקות אקנה. מפחית את שכיחות הקומודונים ומזרז את תהליך הריפוי. נמצא בתרחיץ הפנים -   סבון אנטי בקטריאלי מטהר לעור שמן מסדרת קומודקס.

המדריך להתמודדות עם אקנה. המדריך להתמודדות עם אקנה.

קילוף: כפי שהסברנו, הסרת תאי עור מתים מעומק הנקבוביות משפרת מאוד את מצב העור ויכולת ההתחדשות שלו. ניתן להשיג קילוף עדין שלא יגרה עור מודלק ע"י שימוש בתכשירים המשלבים תמציות צמחי מרפא יחד עם חומצה סליצילית (בטא הידרוקסית) הפועלים להסרת תאי עור מתים, סילוק רעלים וטיהור העור והנקבוביות, העשרת התאים בחמצן ועידוד ייצורם של תאים חדשים ובריאים כמו בתכשיר - פילינג צמחים מטהר ומלטש מסדרת ביו פיטו

פילינג חמצן להסרת תאי העור המתים מסדרת גלו החדשה גם מעולה בקילוף הפקקי הקרטים שסותמים את הנקבוביות - זהו פילינג חמצן המכיל שילוב נדיר של חומצות ואנזימים המסייעים להסרת התאים המתים ולבניית תאי עור חדשים. מועשר באצות פלנקטון המעשירות את התאים בחמצן חיידקי האקנה הנם חיידקים שלא שמתים בנקל בסביבה עם חמצן.

לחות -למתמודדים עם אקנה יש נטייה לוותר על מריחת לחות מכיוון שהתחושה היא שהעור שומני מספיק ולא זקוק להזנה נוספת. זוהי טעות!
1) משום שכאשר העור מיובש מנוזלים המחסום העורי נפגע ונסדק דבר המאפשר חדירה של חיידקים, רעלנים וזהום סביבתי המחלישים את יכולת התנגודת  הטבעית של העור.
2) כאשר תכולת המים בשכבות העמוקות של העור פוחתת העור מאבד מיכולתו לשקם את עצמו ואז הסיכוי גובר משמעותית להיוותרות צלקות פוסט אקנתיות.

לשמירה על מחסום עורי תקין כדי למנוע חדירה של גורמים מזהמים סביבתיים ולהגן עליו בזמן חשיפה לשמש מומלץ להשתמש בקרם המכיל מסנני קרינה עם SPF 15 לא יותר. אחרת הקרם יהיה כבד מידי. חשוב מאוד להגן על עור שנמצא בתהליך ריפוי מאקנה, מפני שנזקי הקרינה עשויים לגרום להופעת כתמי פיגמנטציה.
קרם יום במרקם קליל עם הגנה מסדרת קומודקס SPF 15 מכיל גם Kollaren - פפטיד ביומימטי המשפר את חידוש הרקמות ומזרז את הריפוי.

תחליב לחות קליל ללא שומניות מסדרת הידרה מומלץ מאוד לשימוש יום יומי כדי לשקם את תכולת המים בעור. עור רווי נוזלים, חיוני להתחדשות בריאה של התאים, לשיפור תהליכי השיקום לשיקום ולהימנעות מצלקות.

שילוב חומצה סליצילית: מסוגלת לסלק מעומק הנקבוביות תאים מתים וסבום (שומן) עודף שנצמדו לדופן הנקבוביות וגורמים לסתימה שלהם. במקרים של דלקות ומחלות עור היא מוכיחה את עצמה כיעילה מאד מפני שחומצה זו בעלת תכונות נוגדות דלקת ובקטריות מודגשות מאוד.  

יעילה אבל לא אגרסיבית כשהיא בריכוז של 1% - 2%. היא מפרקת את הליפידים והשומנים אשר "מדביקים" יחדיו את תאי העור המתים. אם קשרים אלה יפורקו, תאי העור המתים החוסמים את נקבוביות העור ייפלטו ותחול הקלה משמעותית בתסמיני האקנה. מומלץ להתחיל שימוש בהדרגה (פעמיים-שלוש בשבוע ורק כשהתחושה נעימה אפשר לעבור לשימוש יומיומי).
החומצה הסיליצילית שיש בג'ל הטיפולי ללילה מסדרת קומודקס תעודד התחדשות התאים מבלי לגרום לגירוי, ובו בזמן תעכב התרבות חיידקים ודלקות. מתאימה להתפרצויות אקנה חוזרות ונשנות. 

קרם לילה מתקן מסדרת ביו פיטו גם מתבסס על חומצה סליצילית ומשלב מעטפת של רכיבים טבעיים ועוצמתיים להבאת העור האקנתי לאיזון.

לסיכום: אקנה היא בעיית עור שדורשת טיפול והכוונה מקצועית של קוסמטיקאית ורופא עור. השימוש במוצרים הנכונים לרוב היא דרך הפעולה הטובה ביותר. באופן כללי, הרכיבים המתאימים לטיפול באקנה מתמקדים בהיגיינה של העור, בפתיחת הנקבוביות ובהיפטרות מהחיידקים. לכן, חפשו מוצרים שמאזנים את הפעילות האנטי-מיקרוביאלית, ממתנים את הפרשת החלב, מבצעים קילוף עדין להסרת התאים המתים וחומרים לטיפול בלילה, המתקנים רקמות צלקתיות ומגנים מפני זיהומים.

כריסטינה מציעה ערכת רוטינה לטיפול באקנה עם 3 מוצרים כמענה מקיף הכולל ניקוי, הזנה ותיקון פגמי עור. ניתן לרכוש אותה ב-15% הנחה עד תום המבצע.




תודה רבה לאורטל ולירז המקסימות שפנקו אותי בטיפול הבהרה נעים ורך. זכיתי בעיסוי מענג בפנים ובידיים, בטיפול פנים מפנק בחומרים החדשים של כריסטינה ובשלושה מוצרים להמשך טיפול בבית. הייתי זקוקה להם... מרגש שמדובר בפיתוח ישראלי

- מיכל טל לוינסון צפרוני

מוצרים איכותיים! יחס! מותג! קוסמטיקה וטיפוח ברמה בינלאומית !!! גב' זהבי וצוותה ♥ תמשיכו להוות דוגמא ומופת איך חברה צריכה להתנהל!

- בר סגל

טיפול נהדר לכל סוגי העור. עוזר לתקן את מצב העור ומטפל בהיפר-פיגמנטציה ונזקי אקנה. זה פשוט עובד !!! אוהבת את המוצרים וממליצה בחום.

- אולגה הייס | אינדיאנה, ארה״ב